Media

Publicaties in ontwikkeling
– Boek over burn-out (samen met professor Wilmar Schaufeli).
– Praktische werkboek over stress als basis voor een workshop.

Beide publicaties zijn in voorbereiding en verschijnen in de tweede helft van 2021.

Eerdere publicaties
Initiatiefnemer van OLM, Jan Jaap Verolme, is al ruim twintig jaar actief in de wereld van media. Eerdere publicaties en concepten die door hem zijn ontwikkeld:


Greenzine | uitgever
Greenzine was een eenmalig magazine wat in opdracht van Stibat is ontwikkeld. Het werd verspreid in een oplage van 130.000 bij het tijdschrift de Libelle. Doel: promotie van ‘groen’ gedrag in en rond je eigen huis. [in opdracht/eenmalig]


Recycling | media & communicatie specialist
Voor mens en milieu is het belangrijk dat batterijen gescheiden worden ingezameld. In opdracht van de Stichting Batterijen zijn nieuwe communicatieconcepten ontwikkeld. Beurzen, evenementen, online media en nieuwe vormgeving van de inzamelmiddelen. [legebatterijen.nl]


China Handboek | uitgever
Een kleurrijk handboek voor ondernemers over zaken doen in en met China. Het boek is goed ontvangen in de pers en is met 7.500 verkochte exemplaren een B2B-bestseller.
[eigen product/uitverkocht]


MKB Nederland | media & communicatie adviseur
In opdracht van de directie van MKB Nederland is de externe communicatie gereorganiseerd. Daartoe is o.a. een nieuw online concept bedacht en samen met een websitebouwer ontwikkeld.
[in opdracht] Zie: mkb.nl


Emigreren kun je leren | uitgever
Samen met uitgever Scriptum is een praktisch handboek uitgegeven voor mensen die willen emigreren. Het heeft het goed gedaan in de boekhandel. Er zijn er ongeveer 5.000 exemplaren van verkocht. [eigen product/uitverkocht]


ExpatPlus Magazine | uitgever/journalist
Ontwikkeld in eigen beheer: een magazine voor expatriates wat vier keer per jaar verscheen in een oplage van 5.000. Opdrachtgevers: multinationals. Jan Jaap maakte voor de magazines als journalist reportages in Jemen, India, Cuba, Thailand en Zuid Afrika. Na samenvoeging van de activiteiten onder de noemer Global Connection heeft hij in 2006 zijn aandelen verkocht.


Expat Handboek | uitgever
Het ExpatHandboek was een praktische gids bedoeld voor Nederlanders die voor een bedrijf in het buitenland gingen werken. Dit handboek bood alle benodigde informatie die een expatriate (in spe) nodig had. Er zijn er 5.000 van verkocht. [eigen product/uitverkocht]